czwartek, 12 września 2013

PIECZARKOWA z makaronem

W poniedziałek zawsze trzeba wykorzystać rosół z niedzieli, a nie zawsze mam smaka jeść drugi dzień z rzędu to samo. Dlatego przerobimy go na pieczarkową.

Jako przepis bazowy wykorzystałem: Zupę Pieczarkową.

Poziom trudności: łatwy
Czas przygotowania: około godzina


Składniki

  • ~3 l Rosołu z niedzieli, albo przygotowanego specjalnie na tą okazję,
  • 500 g pieczarek,
  • 2 kulki ziela angielskiego,
  • 2 liście laurowe,
  • 2 łyżki mąki pszennej,
  • 4 łyżki śmietany 18%

Przygotowanie

  1. Pieczarki myjemy i kroimy na kształt jaki nam odpowiada. Ja pokroiłem stopki na kostkę, a kapelusze na plasterki.
  2. Pokrojone pieczarki oraz ziele angielskie i liście laurowe wrzucamy do garnka, i zalewamy samym rosołem, włoszczyzna dopiero pod koniec gotowania zostanie dodana.
  3. Gotujemy tak długo, aż grzyby zmiękną i oddadzą smak wywarowi.
  4. W międzyczasie należy ugotować makaron. (kształt zależy od upodobań)
  5. Gdy pieczarki będą już miękkie, a zupa przesiąknięta aromatem i smakiem, należy zetrzeć na tarce marchew, seler i pietruszkę, które wcześniej zostały wyciągnięte z rosołu.
  6. Na sam koniec dodajemy mąkę oraz śmietankę, aby zagęścić zupę oraz doprawiamy solą i pieprzem jeśli jest to wymagane.


Makaron wykładamy na talerze, przystrajamy koperkiem i można polewać zupę. 

Ocena

Jest to łatwa i szybka w przygotowaniu zupa, a do tego smaczna i sycąca, dlatego warto przetestować ten przepis. :)

SMACZNEGO i do kuchni!

Data napisania: 12-08-2013
Data pierwszej publikacji: 12-08-2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i oceniania przepisów!